Tassies tracks

5 en woe, 6 feb Hobart, Tasmanië

Hadley’s Orient Hotel is een 180 jr oud hotel met de Engels koloniale grandeur. Ik hou van die stijl en uiteraard krijgt de centrale locatie een 10. Hadley’s heeft een gezellige pub voor een casual dinner en een mooie Gallery. Ik reserveer een Afternoon tea voor morgen.

Bakery Daci&Daci biedt mij het lekkerste ontbijt  van Aus-Tas. Hobart haven maakt zich klaar voor het Wooden Boat festival. Wereldberoemd naar het schijnt, op mijn vlucht kwam mijn buurman helemaal uit de Falkslands naar Tasmanië oa voor dit festival. Bizar, ondanks de vele bosbranden wordt het festival afgesloten met een .. vuurwerkshow!

Vanaf Brooks pier kan ik later in de week met de boot naar Mona- museum of old & modern art. Bij de vvv boek ik nog de super gave tour (volgens de fam) intonthe wilderness experience incl rondvlucht en cruise door zuidwest Tas. Met de 5 daagse tour door west centraal via Launceston de oostkust reis ik heel Tasmanië rond.

Hobart heeft een heel gezellig centrum met veel oude gebouwen en huizen in Battery’s Point en een hip en arty Salamanca wijk.

Het is tijd om te laten verwennen met een Afternoon tea ! Ik voel me als de prinses op de erwt in die mooie zaal.

De laatste boodschappen en voorbereidingen voor de tour. Nog eve gecheckt, we hebben geen last van branden- en missen alleen Montezuma falls. Zoals later blijkt - 10 watervallen later...

1. Rick:
    10 februari 2019
    Geweldig Jill- hopen later dit jaar ook die kant op te gaan en de familie te bezoeken!
    Have fun en tot je volgend verslag!
    Cium dan peluk
  2. Lucienne:
    10 februari 2019
    Wat een trip ben je aan het maken, schitterend 😘
  3. Sigrid:
    Zo mooi daar! Wat een afwisselende reis. 😘
  4. Steef:
    10 februari 2019
    Leuk dat je ons even laat meegenieten om de zoveel dagen. Zou graag even hebben aangeschoven bij je high tea
  5. Babs:
    10 februari 2019
    Brengt mooie herinneringen naar boven 😍