Tassie tracks 2

10 februari 2019

Don, 7 feb UnderDownUnder

De komende 5 dagen is Storm, een wereldwijze -reiziger, onze zeer voorkomende, anticiperende en goede gids-chauffeur. Ik heb het prima naar mijn zin - geen groepsmens! - in een groep van 17 met zeer uitlopende types van 19 tot bijna 70 jaar uit Canada, Boston, Adelaide, Lugano, Flevoland, Dui, UK, Taiwan, Korea en Singapore. We maken vele stops bij supermarkten(! voor ons eten), lookouts en bijzonderheden. (zie foto’s-tourdagen)

Via New Norfolk rijden we langs boerderijen, hop en bomenteelt door een hobbiton landschap. Tasmanië is/was een van de grootste codeine producenten gezien de vele papavervelden! Nat Franklin park - Russell falls - lakes - tree farms - hydro-elektrische powerstation. Bij Lake St Claire horen we de eerste info over Tasmanian devil en platypus-vogelbekdier.

Eucalyptus en pinus bomen wisselen elkaar af in de rain forest met helderblauwe meren en rivieren.

In Strahan (spreek: strawn) hebben we twee overnachtingen. Samen met drie stellen betaal ik graag bijna 2x zoveel voor zeer ruime, comfortabele motelkamers ipv een hostel met stapelbedden en gedeelde badkamers enzo. Das war einmal😅.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rick: