Miss Phryne Fisher in Melbourne

21 februari 2019 - Melbourne City, Australië

Dinsdag 19 februari, Een guilty pleasure: ik ben fan van Miss Fisher Murder Mysteries op Netflix. Vooral de onafhankelijke autonoom denkende Miss Phryne Fisher in het Melbourne tussen de twee oorlogen spreekt tot mijn verbeelding.

Melbourne City maakt niet zoals Brisbane gebruik van rivier. Aan de andere kant van de rivier ligt alleen de Botanische tuin. Het lijkt onoverzichtelijk maar alles speelt zich af in een rechthoekige cirkel. Ik vergaap me aan en dwaal door het gigantische prachtig oud Engelse gebouw en zalen in de State Library of Victoria. Ik sla boeken open over Tasmanië en internet op een groot scherm, back to the old student days.

Als Miss Phryne Fisher in 1929 (geboortejaar van mijn vader) rij ik in de oude Circle tram (free hop-on hop-of) langs de oude gebouwen met hun verhalen. Het is tijd voor mijn reisritueel en wandel naar de grootste cathedraal st Patricks- niet open. Gelukkig, ik kom net op tijd aan in de andere cathedraal St Davids, een sober mooi gebouw en brand een kaars.🙏🏽

Happy hour tijd, champagnecocktail en hap op een van een gezellige bar-restaurant balcony in Swanston str.

1. Jenny:
    23 februari 2019
    Aaaahhh superleuk! Ik vind miss Fisher ook geweldiggggg!💋💋💋 Jeetje zeg... superjaloersss☺️💋