Sanur in the rebound ...to Brisbane

24 januari 2019

Als je geen wijs wordt uit het Booking.com aanbod in Ubud en jezelf wilt verwennen.

Review Villa Sabandari: comfort 10| setting 10 tussen sawahs in een kampung | locatie 10 centrum Ubud 10 min wandelen rijden| service vriendelijkheid 10 | ontbijt 9 homemade | prijs €80 p/n - kwaliteit 8 incl pick up airport of elders, auto- chauffeur Ubud, 15 min massage, ontbijt, afternoon tea snacks, vanaf 5 dg verblijf - 1 dag auto-chauffeur, keuken open tot 1600, catering warung goed.

Overbodig te noemen,  Indonesië in dit geval Bali betekent voor mij thuiskomen en bijkomen - ik kom voor de mensen, vriendinnen, sfeer, herkenning,  dagelijks leven en minder voor de tempels en bergen en snorkelen-duiken-strand. Alhoewel, alles is met elkaar verbonden met een verhaal.

Mijn nieuwsgierigheid en liefde naar/voor Indonesia is gevoed door de verhalen van  mijn oma en ouders | reizen, mensen, cultuur en verdieping tijdens studie Indonesische talen & culturen in Leiden | reizen, natuur, mensen, werk als docent Indonesisch en bij Garuda Indonesia.

Nog steeds opent taal deuren die anders gesloten blijven. Na 38 jaar - goh hoe spreek je zo goed Indonesisch? Nog steeds verwondering als ik vertel hoe en waar. En waar kom je oorspronkelijk vandaan (asli dari mana?). Nog steeds een lach op mijn antwoord: cocktail, gado-gado.

De mindere kanten- de keerzijde van Indonesia is altijd een goed onderwerp voor een gesprek met vrienden en probeer ik te plaatsen in een juist perspectief en te relativeren.

In ieder geval, vergeleken met vroeger- ik kan minder tegen de hitte en kou van de ac en.. de muskieten. Ooit in Bandung tijdens stage had ik 100 beten op mijn lichaam, nu word ik gek van drie beten!

Jammer, yoga in Sanur lukt niet. Nu voelt Annelies zich a bit under the weather, te weinig slaap oa door mij, maaf!

Relaxlah en makanlah in Sanur! Met Gwenny lekker eten bij Warung Kecil. Eerste avond uit dansen in Casablanca club! Zowaar, ook de muziek en het Engels van de band blijft zich ontwikkelen. En niet te vergeten - Aziatische vrouwen met hun echtgenoten bewegen op de dansvloer. Aan of liever ondanks de gemberthee liggen we in een deuk om Taiwan Billy Jean😂

Artotel Beach Club en zonsondergang op herhaling maak ik bewuster mee dan na aankomst. Bij Goddess Bakery kies ik overheerlijke taartjes uit als toetje voor Annelies en Ashanti. Annelies: de red velvet is goddelijk qua uiterlijk en smaak (foto)

Ongeëvenaard is relax zitten en lekker ontbijt, lunch bij Smorgas (van een Zweed).   Urenlang want het stortregent. We hebben de tijd voor een fotosessie speciaal voor de grootste fan van Smorgas onze vriendin Brenda in Amsterdam.

Gwenny is blijven wonen in het huis waar zij samen met Ronald in 2010 vanuit Bogor in Bali begon. Gezellig ruim appartement met vier slaapkamers met eigen douche toilet. Het is veilig en vertrouwd in het hotel met personeel en faciliteiten tussen de winkels en het strand. Bovendien heeft Gwenny veel aanloop van logees. Ik word afgewisseld door een vriendelijk echtpaar uit Emmen dat 12 jaar heeft gewoond in Bandung.

naar Down Under..

De volgende dag zet lieve Gwen me af op de luchthaven. Op weg naar Brisbane met Jetstar; de dochter van Quantas levert een otp (ontimeperformance), zeer vriendelijk, goede service en comfortabele leren stoelen. Lonka’s hoofd zijkussen - band dient ook als mondkap tegen de proestende passagiers en koude AC.😷

Mijn geboekte transfer staat klaar en als enige in een riante van rij ik om 2330 uur Brisbane binnen. In Park Regis North Quay (thx2 reisblog 2018 van Siggy en Lucienne) tsja... uitzicht opde rivier inhartje Brisbane en heul veel ruimte ( video).

To be continued

1. Chantal:
    24 januari 2019
    Welkom in Australië ! Klinkt als een ontzettend mooie tijd in Indonesië ! We zien je snel . Liefs
  2. Sigrid:
    24 januari 2019
    Jaloerssssss! Zooo leuk Brisbane. Geniet van de leuke restaurantjes op de Southbank. Wel een andere wereld dan in Bali, weer het hippe stadsleven in. Enjoy 😘
  3. Siggy:
    24 januari 2019
    Grazie voor de tips - ciao bella wacht nu op mn gevulde aubergine!
  4. Rick:
    27 januari 2019
    Brisbane is gezellig - heb er familie wonen
    Have fun down under 😘