Down Under again

27 januari 2019

Brisbane CBD (central business distr) is vriendelijk, overzichtelijk en bijzonder als rivierstad Aan beide kanten van de rivIer is het gezellig druk. De sfeer is Australie- relaxed. De temperatuur loopt op van 27 tot 34 graden; een droge hitte, goed te doen.

23 Jan - South Bank wandeling |free red City hopper boat - 2 uur hele route en alle stops |lunch in Jade Buddha cafe rest - Eagle str| wandeling Botanic gardens en North Quay| uberEats sushilovers

Om 10.00 u sta ik buiten - geen oriëntatie - met een klein half flesje water. Waar krijg ik water en hoe loop ik gezellig naar de overkant -South Bank? De jonge psychologie studente kijkt me wazig aan -   Drinkwater fonteintjes vind je op elke hoek van de straat en we lopen samen op de rustige prachtige fietsbrug Kurilpa - langste brug met een draagconstructie naar de overkant.

Na een Southbank wandeling langs het stadsstrand neem ik de gratis city hopper rivierboot. De meest praktische manier om de highlights langs de rivier in het centrum te bezoeken.  Na een lunch in trendy Jade Buddha loop ik door de botanische tuin. Mooi aangelegd, ik vind de mangrove heel bijzonder.

Dag 2  Museum-dag. Na de oversteek via de Kurilpa bridge bezoek ik de Asia Pacific Contemporary art exposite in GalleryofModernArt (GoMA) en QueenslandArtGallery (QAG) / library / Grey str art district | dinner Spagetthi House  Little Stanly street - avondwandeling va wheel Naar North Quay

Ik dwaal en geniet uren tussen/van kleurige en bijzondere hedendaagse kunst uit dertig landen. Na een WiFi stop in de bieb loop ik tot de grens van de hippe wijk West End en eindig in Spagetthi House, een populaire en smakelijke Italiaan. Tijdens de avondwandeling terug word ik vrolijk van de verlichting.

1. Steef:
    27 januari 2019
    Leuk om je te kunnen volgen Jill. : )
  2. Rick:
    👍👍👍
  3. Sigrid:
    Ik kijk uit naar je verhalen Jill. Veel plezier bij Chantal. X
  4. Lucienne:
    27 januari 2019
    Sweet memories! Er is veel te zien in Brisbane, voor je het weet loop je heel wat kilometers. Onze voetjes hebben het toen ook geweten.
    Die gratis boot hebben wij toen ook genomen, ideaal. xx
  5. Margaret:
    28 januari 2019
    Wat een mooie kunst heb je gezien in Brisbane. Je zit niet stil, en wat een hoop ervaringen.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. xx
  6. Babs:
    28 januari 2019
    Je vermaakt je prima zo in je eentje, leuk! Inmiddels niet meer alleen en te midden van Chantal & co., veel liefs en plezier!
    ❤️💋🤗❤️💋🤗❤️💋🤗
  7. Conny:
    28 januari 2019
    Wel stoer hoor, zo in je eentje! Maar dat is wel echt tijd met jezelf. ENJOY!!
  8. Jeannette:
    29 januari 2019
    Klinkt allemaal heerlijk 🧡
  9. Roos:
    30 januari 2019
    Mooi hoor Jill, leuk te weten waar je allemaal bent geweest. Geen overstroming, geen tornado's, volop genieten dus.