North Quay

29 januari 2019

Dag 3- 25 Jan Vandaag blijf ik aan de noordzijde van de rivier.

North Quay  Queens st area Mall City Hall -geschiedenis van Bbn / In Museum of Brisbane - dresscode en tentoonstelling van de vrouwelijke Australische Viktor&Rolf. Dit is de enige tentoonstelling waarvoor je betaalt. Alle musea hebben gratis entree.

Customs House - Mr Percivals - de bediening een  23 jarige Française uit Tours- Loire begint te praten. Omdat zij 3 mnd heeft gewerkt in agriculture bananafarm bij Cairns krijgt zij  1 jr extra werkvisum. Na 2 jaar Australia wil ze nog naar Nw Zeeland en misschien Bali. Heerlijk, zo jong en ongedwongen. Mr Percival (groen ronde houten paviljoen -zie foto’s)  en andere tenten Wharf Under the storybridge is van dezelfde eigenaar en net 2 mnd open. Ik geniet van de goede vibes en lounge sfeer met bijzonder uitzicht.

Bij Jade Buddha stap ik op de Cityhopper boot.

Langs het oude Casino wandel  ik terug via shopping Area Queens mall en doe boodschappen oa rose brut voor xmas meal bij Justins familie.

De wasmachine doet goede diensten en ik draai drie wasjes. De Tasmanië vlucht heb ik geboekt .. en dan zie ik de branden op tv. Ik bespreek dit later uitgebreid met Justin en volg het nieuws goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl