It’s all in the family

29 januari 2019

Dag 4 - Weerzien met Chantal, Yara en Justin

Nichtje Chantal heeft tijdens een jaar backpacken en werken haar hart aan Australie verpand op haar 21e en 10 jaar later neemt ze baby Yara onder haar arm en brengt ze vakanties door bij een oude vriendin. En op een van deze reizen slaan de vonken over tussen haar en Justin en nu is zij ruim een jaar aan het inburgeren inDown Under.

Een witte grote Ranger komt voorrijden bij het hotel en het weerzien is zo gezellig en vertrouwd. Justin laat ons het hipp(i)e West End zien, we lunchen 100% organic en wandelen door de straten waar hij heeft gewoond. We toeren door de bekende wijken New Farm en Tenerife. In de suburb Forest Lake  slapen we de komende twee nachten in een vrijstaand huis dat diezelfde avond wordt verkocht. Lang verhaal, heel chill in een apart huis met luxe slaap-en badkamers en zwembad tijdens een familiebezoek. Niet dat het nodig is want het huis van gastvrije vader Nick en Sue is zeer ruim en koel. Het verlate Xmas dinner met zus en familie en halfbroers en aanhang is een gezellige drukke boel met croquet en quiz en ik heb het helemaal naar mijn zin. Sue en ik bespreken onze reiservaringen. Iedereen doet iets en het eten is heel smakelijk En de wijnen en bubbels zijn heerlijk. Vader Nick is hilarisch en ironisch, komt uit de UK, vindt Brexit heel erg en is net gepensioneerd als docent aan de filmacademie. We delen de interesse voor films en muziek. Hij begint met het kopstemmetje, we zingen samen Bee Gees en de rest ligt onder de tafel. Hij heeft Nederland als tiener al bezocht en is gek op oude schepen. Iedereen krijgt kerstkadootjes, ik krijg een lekkere rode wijn en de beste honing. De koffie en thee van Bali zijn gelukkig leuk verpakt voor Chant en Just. Pas tegen 2330 ‘mogen‘ we weg. Komen we ontbijten? De volgende dag staat Australian Zoo op het programma...