Over kangoeroes, stranden enzo..

31 januari 2019

Vraag: ben je eerder hier geweest? Precies 20 jaar geleden in 1998 kwam ik aan in Cairns om te duiken in Great Barrier voor Padi 2 - na 2 duiken zeeziek vanaf een boot gingen we terug aan wal vanwege cyclonen. Ik vernaakte me en zat 10 dagen vast in Cairns met raften, open water kanoën, rainforest wandelingen etc. Hierdoor lukte Brisbane niet. Wel een week in mooi Sydney - the Rocks - verkend, Bondi beach, barbIer van Sevilla in Opera house, botanic Gardens etc. Nu is het eindelijk tijd voor Brisbane en de rest van Queensland en North South Wales!

Dag 5 - a chill day after We staan te laat op, het is 34 graden - dus te laat en te warm voor de Zoo. Gewoon hangen, zwemmen en chillen. De wasmachine draait volle toeren want die van Justin en Chantal is kapot. Na de lunch bij Nick en Sue is het tijd voor kangeroo spotting voor mij (ipv de zoo😃). Een nieuwe en bijzondere plek ook voor Chantal:  het gevangenis- en inrichtingen terrein van Brisbane! Verlaten, stil en grasweiden - een prima plek voor wilde kangaroes, check! de dag sluiten we af met een wandeling rond Forest Lake.

28 jan - Gold Coast naar Valla beach

Ontbijt, wijze lessen van Sue en afscheid van de familie in Brisbane and off we go.. 6 uur rijden naar het rustige Valla Beach met een tussenstop in internationale hotspot Byron Bay. Het uitzicht vanaf de vuurtoren is prachtig en heeel warm! Byron Bay heeft een mix van backpackers en Bloemendaal-Z’voort sfeertje. Langs de kustroute zie ik de mooiste stranden en bij Valla rijden we kort langs de mooie strandplekjes. Om 1900 komen we thuis met (Yara:) de beste home toilet😅! Justin haalt lekker Indiaas, even napraten en naar bed. Heel luxe heb ik een aparte slaap-en badkamer op de benedenverdieping. Ik slaap als een roos😴