Van oude menschen, de dingen die voorbij gaan ... (Couperus)

14 januari 2019 - Peliatan, Indonesië

Zo dat duurde even. Hopelijk heb ik zoveel mogelijk negatieve energie weg gesnoten en gehoest. Ik ruik en proef meer, nog niet 100% up & running- geduld.

In Sanur-part 1 was het een feest van ontmoetingen, uren gesprekken, overpeinzingen en herinneringen.  Ja, we worden oud als we kijken naar haar dochters en onze (selectieve) lange en korte termijn geheugen.

Annelies is 25 jaar geleden voorgoed naar Indonesie vertrokken en woont alweer 20 jaar op Bali. Onze eerste kennismaking met Bali was in 1981. Mijn eerste Indonesia reis samen met oud klas en studiegenoot Rick BB en Bali ervaringen vergeet ik nooit meer. (Rick ook niet🤪)

Bali - Sanur, Kuta en Legian stranden waren leeg, schoon en rustig, uitgaan was toen ook in Ibiza 80-er jaren sferen. Seminyak en de rest was nog onontgonnen. WeiniG auto’s, met ov de bemo (becak motor) duurde het met overstappen soms bijna 3 uur om in Ubud te komen. Nu als je pech hebt niet veel sneller in de file, anders ong 30-60 min tot airport of Sanur. De smalle wegen door de dorpen kunnen net als in West Java de verkeersstromen niet meer aan. Helaas een keerzijde van de economische groei of toenemende welvaart ?

Toch op Kuta en Legian na blijven de stranden relaxed. Als party animal in de jaren 90 was Seminyak mijn favoriet. Sanur was vroeger voor de oudjes (mijn ouders) - veel gezellige restaurantjes, geen dance music tenten - en dat is nu eigenlijk nog zo. Eindelijk waardeer ik het relatief lege strand, de relaxte sfeer met live music restaurantjes, een eerste Beach club en een paar goede yoga scholen. Jammer, nog geen yoga ervaring om te delen met jullie.

Toch al wat gedaan: Manicure|gel lac, Beach dinner | Chillen, swim  en lunch bij Artotel Beach Club | kapper incl cream bath en massage | 6-8 km Beach walk | lekker,  gezelligen snel eten op de Bali  bekendste lekkerste eetpasar (mijn eerste keer!)

Tips voor toekomstige Sanur gangers:

Strand- Power of Oasis - yoga IDR 120 k = € 7,50

Coffee shop naast                                          Jl Duyung Warung Kecil en meer

Kuta - Jln Dewi | Sri Nail Bar #selfish - manicure en gel lac €15 - 220k

Coffee bar | sate babi bawah pohon

Sanur - Jl Duyung Lilla Pantai - Beach rest

Artotel Beach club

Hair world - richting Nusa Dua (kapper van dochter Annelies)

Walk Sanur Beach 6- 8 km  2 uur

Pasar Sindhu - lekkerste en bekendste eetmarkt Bali

Vandaag rustig aan gedaan en onderduiken tussen de sawahvelden in Ubud!

1. Jeannette:
    Looking goed Jill 👍🏽😁
  2. Jaap:
    14 januari 2019
    Hoi Jill, ja de goede oude tijd.... Weet nog dat in 1986 Kuta nog gezellig te noemen was. Of is dat ook een gekleurde herinnering?
  3. Moreen:
    14 januari 2019
    Gelukkig gaat het de goede kant op Jill, doe lekker rustig aan. Ja, die goeie ouwe tijd... das war einmal.. Maar gelukkig doe je nu ook leuke dingen. Enjoy lieverd! 🤗
  4. Conny:
    15 januari 2019
    Lekker weer even 'bijgekletst', jij dan ha ha!
  5. Chantal:
    15 januari 2019
    Lieve Jill gelukkig voel je je weer wat beter! Wat een leuk verhaaltje. Ik Ben heel benieuwd naar wat je allemaal gaat mee maken nu je weer beter bent 😜😘 . Cu soon liefs
  6. Rick:
    Lieve Jill,
    Zoveel mooie herinneringen en niet alleen Bali 😜💋
    Geniet en kijk uit naar je volgend verslag!
    Hoop dat je goed opknapt en er tegen aan kan!
    Liefs en dikke kus