Healthy, organic of gewoon jamu😅 1

17 januari 2019 - Peliatan, Indonesië

Ubud stories

Rustgevend, de krekel-, kikker, tokeh geluiden tussen de sawahs en de typische geuren. In mijn hemelbed word ik vanzelf zen.

Iedere avond brengt Budi of Agusti mij de gember-extract voor mijn thee. (thx Gwenny), hoest ik minder en slaap meer door. De hele dag smeer ik me in met kayu putih (lett wit hout= ecalyptus)-olie tegen de muggen ipv giftige deet (thx Annelies) en natuurlijk tegen pijnen, kou etc.

Musim hujan - het regenseizoen is echt begonnen, iedere middag of avond harde donders en regenbuien zorgen voor verkoeling en mooie volle sawahs. Ik hoef  gelukkig niet op pad en heb een simpel programma.

Ochtend: korte wandeling en swim | ontbijt | lezen

Middag: Yoga Barn - drankje| inschrijven| 2,5 les Yoga intro en Hatha | of in Ubud centre - eten in gezellige, niet zo drukke straat Jl Dewi Sita bij het gastvrije Batan Waru

Avond: rommelen, lezen, schrijven etc in villa

Heel handig, met een speciale Nokia bel ik de chauffeur voor gratis transport Ubud eo -villa vv.

Ja eindelijk heb ik de eerst yoga lessen gevolgd. Op mijn shortlist staat:

* Chakra Yoga Ubud - nieuw (ong 20 min rijden)

* Taman Hati Yoga - Balinese ashram. Goede ervaring van Annelies

Ik kies voor

* the Yoga Barn - is a gem in a sacred paradise. Love and inspiration have been built into the artistically crafted studio and retreat center. Bali is irresistible and the Yoga Barn captures the essence of the island."

sinds 2007 - 5 min va de villa, beste naam en bekendst, 365 dg open, grootste aanbod lessen, Balinese en internat docenten, schoon, alle hulpmiddelen matjes, kussens in overvloed aanwezig.

Yoga intro door Wiwi is heel duidelijk, afgerond en relaxed. Yoga Hatha door Nadine - Jamaica, UK, oud-VN-er is intens zacht. Met mijn pijntjes en koutjes beweeg ik me als een plank, maar het maakt niets uit. 😅

Ik heb lekker gezond gegeten en mijn favoriete drankje gevonden

Cleanser : gember, curcuma, ananas, lemon!

zie foto voor restaurant tips in Ubud

Bebek Bali bakar - geroosterde Bali eend bij Batan Waru is enak sekali! Zo ook de happy hour cocktail Legong met ... extra verse gember😋

1. Rick:
    17 januari 2019
    Wow! Voorspoedig herstel toegewenst.
    Wat heerlijk om zo te ontstressen! En dan die Bebek Bali bakar mmmmmmm
    Enjoy xxx
  2. Sigrid:
    Ziet er heerlijk uit Jill. 😘
  3. Robbert:
    Hoi Jill,

Lekker releax hoor Jill.
    De Yoga lijkt mij ook heerlijk.
  4. Lucienne:
    Lekker gezond ontspannen. Mooie foto’s ook. 🥰
  5. Babs:
    17 januari 2019
    Wat een weldaad, héérlijk! Straks wen je nog aan al die ontspanning 😜
  6. Jeannette:
    18 januari 2019