The only way is up...

13 februari 2019 - Tasman Island, Australië

Famous day 5 - Drie dagen op een rij - an early rise to beat te crowds - om 0700 pick up op vakantie is mijn max. Morgen hou ik een sleep-in.

Ook vandaag: do you join the 3  or 5 hour hike, Jill? Ik: none. Maar ook vandaag ben ik slechter af als ik onderaan de berg blijf.

We kiezen voor de ong 5 uur hike: 2,5 u hike naar Wineglass Bay | 45 min strand | 40 min klim oa 1000 steps (op karakter en met stops en Storm als private support) | lookout Wineglass Bay | 25 min dalen

I barely made it - de groep hoort dagelijks mijn astma-griep hoestjes en is noG blijer dan ik als ik bezweet de lookout op strompel en het uitzicht bewonder. Ik heb zo genoten van de 2,5 u wandeling, uitzichten natuur bomen riviertjes etc. Tsja, die 1000 steps zijn niet mijn ding, alles voor het goede doel!

Na een paar stops arriveer ik bij Hadley’s Oriënt in Hobart en ik verheug me op de speciale kussens en matras! In de Ierse pub met een Guinness Garden van New Sydney hotel genieten we van gourmet kwaliteit maaltijden, mijn beste Crispy Lamb tot nu toe!

1. Rick:
    14 februari 2019
    R.E.S.P.E.C.T. 🎶
  4. Lucienne:
    14 februari 2019
    Ja je loopt en klimt je het schompes op dit soort reizen 😂
    Maar you did it 💪🏼💪🏼
  5. Chaka:
    16 februari 2019
    Doet me denken aan mijn out of comfortzone 5 days hike in de Dogon Vallei [Mali]: de hele dag in de hitte wandelen, klauteren, klimmen, dalen langs diverse landschappen, dorre droge vlakten, ravijnen, rotspartijen om bij het volgende dorp te komen; altijd de achterste loper, 7 a 8 uren achtereen lopen om geen mens tegen te komen, zonder het gezelschap van de anderen van de groep notoire wandelaars die uren voor mij uit liepen... gelukkig wel met een persoonlijke local guide die net zo goed Frans sprak als ik [bijna niet:-)] maar het uiteindelijk allemaal wel gered heb [door hem]...en idd de blijdschap bij de anderen dat ik, de antiloop, het toch geflikt had en buiten adem om net voor het donker het volgende onderkomen bereikt had. You did it too ..9 jaar later ..so the only way for my thumbs are up :-)