Island Hopping

15 februari 2019 - Tasman Island, Australië

Valentine’s Day, - Tsja, niemand neemt deze dag serieus maar vooral de vrouwen in de groep zijn er wel mee bezig.

Mijn geboekte intothewilderness experience incl rondvlucht en cruise in het onherbergzame zuidwesten is helaas geannuleerd due to weather conditions.

Gelukkig, kan ik mee met de underdownunder- groep naar Bruny Island.

Vanuit Hobart rijden we een uurtje naar de ferry voor een overtocht van 20 minuten. Het eiland met 650 inwoners heeft dezelfde oppervlakte als Singapore. Het doet me een beetje denken aan een Waddeneiland.

Ook vandaag zijn de vergezichten kadootjes voor alle klimpartijen en steps. De lookouts rondom de vuurtoren blijven verbazen, zo mooi! We bezoeken een honingwinkel en John de tourleader zorgt voor 100% Tas homemade kaas en brood. Zo, dat smaakt heel goed!

Na een korte strandwandeling en long drop wc (uitleg: deur, gat en vrije val😂) met uitzicht staan we na 250 tredes weer op een van de mooiste en voor mij laatste lookout in Tasmanië,  Trugganini Lookout at the Neck. Een prachtig lijnenspel met twee stranden en houten trap.

Spierwitte wallabies (die kleine kangeroe)   zijn alleen op dit eiland te vinden. Alhoewel, na een half uur laat geen van de 60 witte beesten zich zien en nemen we genoegen met de grijze en bruine. Tijd voor verse oesters! De eerste en waarschijnlijk laatste keer dat ik net gevangen oesters (€1,25 pst!) koop bij een oester drive-thru! Vandaag slurp ik er negen naar binnen😋

De laatste twee eet ik samen met een klein groepje bij Fish Frenzie - Hobart Wharf, een zgn Pier Platter. Ik heb geen puf meer in een na borrel en neem nu echt afscheid.

Tien dagen Tasmanië leken wel tien weken. In een woord, awesome! (Deels) Onontgonnen en toch (goed) bereikbaar. Het was een perfecte mix van natuur, actie, strand, cultuur en heel vriendelijke mensen en ... weinig toeristen. Hopelijk blijft dat zo.  Ik ben blij dat mijn conditie en gewrichten me niet in de steek lieten. Wie weet kom ik terug met Rien voor oa de gemiste tour en Mona!

Thanx Tassie!

1. Rick:
    👍👍👍
  2. Lucienne:
    15 februari 2019
    Wat een mooie ervaring op dit deel. Ruige natuur!!
  3. Jeannette:
    Mooi 💛👍🏽
  4. Chaka:
    16 februari 2019
    Lijkt me echt een prachtige tour op Tasmanië... en een onvergetelijke ervaring ...
  5. Patricia:
    20 februari 2019
    Jee Jill, wat een indrukken!! Prachtig!!