Famous 5 tour, Cradle Mountain

12 februari 2019 - Tasman National Park, Australië, Australië

Dag 3 staat in het teken van Rain-Forest in national park Cradle Mountain met als opwarmer twee korte wandelingen. Daarna mijn uitdaging - nog hoestend- ik heb d3 u Circuit Dove Lake walk - niet gemakkelijk, lastige klimmetjes met af en toe een vette regenbui - gehaald! Onze ogen gericht op Cradle Mountain zie ik de gelijkenis met de Torres del Paine in Patagonië (2003 met Arlette). Storm: Ja, Tas zat heel vroeger vast aan zuid Amerika met hetzelfde gebergte. Ik volg nu dus het kleine zusje in de wieg😅. Bijzonder, we spotten twee watervallen die Storm nog niet eerder heeft gezien.

De terugreis biedt prachtige vergezichten en leuke stops oa in Sheffield bekend om haar muurschilderingen . Launceston is een vriendelijk gezellig stadje en we eten samen in een soort Hallen (020) of Markthal (010), ik zelfs twee currys!  In Aus en Tas kan je met al die Aziaten, Europeanen van alles eten, alleen niet zo gekruid. Ik overnacht -heel gepast-boven de Engelse pub King‘s Bridge. Heel gaaf met die authentieke bruine balken, metalen deuren en hele dikke muren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rick:
    Wow! Wat geweldig!
  2. Steef:
    12 februari 2019
    Jemig, je bent best druk zo op reis. Niet vergeten te chillen hè Jilly😘
  3. Chantal:
    Wat leuk !!!!! 🙌