Zoveel te doen...

3 februari 2019

Woensdag 30 januari, Na een druk familieweekend, uren rijden en gebroken nachtrust had Justin gisteren een zware dag met 25 patiënten. Vandaag ontvangt hij 32 patiënten, wat een bikkel!

Zes weken schoolvakantie is voorbij en Yara maakt een nieuwe ‘best friend op pre school’. Moeder en tante ontbijten uitgebreid in the Beach House om de hoek thuis.

We zijn zo blij dat Chantal net drie maanden een auto heeft en rondrijdt alsof ze hier is geboren. Wat een luxe!

Na een wandeling over de rotsen van Urunga Beach, Hungry Head een afgelegen strand met uitzicht op Valla is het tijd om te winkelen in het pittoresque centrum van het historisch stadje Bellingen. Hier werkt  Justin en hopelijk Chantal binnenkort ook.

Best friend sinds Chantals backpackers days Yvonne woont bergopwaarts met prachtig uitzicht op een gigantisch stuk land. Na zoveel verhalen is het heel bijzonder om haar te ontmoeten in een natuurlijke biotoop. Ook leuk om de twee ‘doktersvrouwen’ te horen hoe ze dealen met de mannen en hun werk.

Op de terugweg in Bellingen lunchen we in het houten smaakvolle Ceder bar-restaurant. Er staat nog een wandeling op het programma.

Urunga Lagoon Footbridge loopt door tot in zee en ik zie bijzondere vogels en een kangeroe. Geen pelikanen vandaag maar een zijbrug tussen de mangroves leidt naar  een ander deel van de lagoon -  en ja Chantal spot een pelikaan in de verte.

Vlakbij Valla in de bossen toch nog een korte detour via Pearl estate - zelf bouw giga huizen met veel grasvelden en bomen, dus ook koala’s en kangeroes. We spotten voor het eerst in het wild eentje met een baby in de buidel.

Het is tijd om het andere kleintje op te halen van school - drie dagen van 9 tot 17 uur. Goed voor de slaap!

1. Rick:
    3 februari 2019
    Thnks for sharing - heerlijk om zo alles te volgen en the way of life daar.
    Have fun 💋